Koolhydraten

06 sep Koolhydraten alleen gebruiken als je gaat sporten

Koolhydraten

Koolhydraten zijn een bron van energie voor ons lichaam.
Dus hebben we ze nodig. Ware het niet dat je van sommige koolhydraten of van een overschot aan kunt komen.
Dat is de reden dat veel mensen ze vermijden en dat is niet altijd goed.
Ook ik maak me er schuldig aan door ze vaak weg te laten bij een maaltijd. Bij mij komt dat echter door mijn aardapelallergie en mijn bakkersgist intolerantie.
Omdat ik wel weet dat ik ze nodig heb, verdeel ik het over de week en eet ik ze niet iedere dag.

Met mate

Alles wat je met mate eet is al een stuk beter dan overdaad.
Koolhydraten kun je spreiden over je maaltijden. Eet je in de middag al brood, probeer dan in de avond alleen groenten en vlees te eten. Eet je ’s middags een salade zonder brood, dan kun je ’s avonds bijvoorbeeld aardappels en groenten eten.
Vlees en brood, pasta of aardappelen zet altijd meer aan dan wanneer je het verdeelt.
Zelf eet ik de dagen dat ik brood eet voor de rest niet zoveel koolhydraten en dat houdt me op gewicht.

Het blijft een brandstof

Een nog betere tip die ik laatst via sportrusten las, is dat je het moet combineren met sporten.
Flink bewegen valt bij mij trouwens ook onder sporten. Het is niet zo dat je een hele work out hoeft te doen, maar na een flinke wandeling werkt het ook.
De dagen dat je sport, eet je koolhydraten. Je broodnodige energie die tijdens het sporten wordt omgezet.
En op de dagen dat je niet sport cq beweegt, heb je ze dus ook niet nodig. Want die verbrand je dan toch onvoldoende.
Zo hoef je nooit na te denken wat je bij elkaar kunt combineren.
Je bedenkt gewoon wat je gaat doen en eet daar dan wel of geen koolhydraten bij.

 

Geen reactie's

Geef een reactie